Scribbles is verhuisd!

Werk uw bookmarks bij: Scribbles heet nu Schrijversblok

www.schrijversblok.nl

dinsdag, februari 07, 2006

Beledigd

'Meneer, ik wil even met u praten. Ik ben boos op u.'
'Waarom?'
'Uw buurman heeft een mij drie maanden geleden uitgescholden.'
'Wat erg.'
'Ja. Hij zei dat ik een "eikel" was. Ik ben heel erg beledigd.'
'Dat is heel naar. Maar waarom bent u boos op mij?'
'Nou, het is schandalig! Ik heb nachten niet geslapen! U moet hem straffen. Ik verwacht dat u hem een flinke klap geeft. Of misschien kunt u zijn banden lek steken.'
'Maar wat heb ik hier mee te maken?'
'Kom nou, meneer, u woont naast hem. In dezelfde straat. Ik heb u zelfs wel eens met hem zien praten. Straf hem! Al mijn vrienden zijn het met me eens. Ze staan hier op de hoek en als u hem niet straft dan gooien we uw ruiten in.'
'Maar ho es even… Dat mijn buurman u "eikel" noemt is niet aardig. Maar dat moet hij weten. Als u daar niet blij mee bent dan gaat u toch naar de politie?'
'U vindt mij ook een eikel, he? Zie je wel! Alle buren houden elkaar de hand boven het hoofd! Jongens! Kom maar met die stenen!'
'Maar wacht eens, waarom zei mijn buurman eigenlijk 'eikel' tegen u?'
'Mijn vriend had zijn vrouw geslagen. Ik moest daar wel om lachen.'
'Oh.'
'Gooien maar, jongens!'

Geen opmerkingen: