Scribbles is verhuisd!

Werk uw bookmarks bij: Scribbles heet nu Schrijversblok

www.schrijversblok.nl

vrijdag, maart 17, 2006

Creatief

Ik weet nooit zo goed wat ik aanmoet met bodybuilders. Niet dat ik er in het dagelijks leven zo veel tegenkom, maar als ik er één op TV zie kan mijn brein ze niet zo goed verwerken. Wat is het nou precies, een man of een vrouw? Is het wel een mens? En zijn die spieren echt, of is er iemand creatief met Playdough bezig geweest? Playdough en heel veel olijfolie voor die originele Bodybuilder-glans. Ik zie er de schoonheid niet van, maar dat zal persoonlijke smaak zijn. Ook begrijp ik niet dat er mensen zijn die een groot deel van hun leven dag in dag uit bezig zijn om dat ‘perfecte’ bubbelige Playdough-met-olijfolie figuur te krijgen. Sommigen gaan er zelfs voor naar de chirurg. Zo las ik vandaag in de krant over een bodybuilder (een voormalige Mister Mexico) die door een illegale arts was ‘geholpen’. In plaats van nepspieren plaatste de nepchirurg nepborsten, cup C, in de borstkas. Wat mij dan nog het meest verbaast is dat deze nepchirurg is veroordeeld tot zeven en een half jaar cel. Verbijsterend, dat hij het tot zijn proces overleefd heeft. Ik laat het persoonlijk wel uit mijn hoofd om een bodybuilder te beledigen, aangezien ik aan mijn gezicht gehecht ben. Maar welk lef heeft iemand om een man, die zijn hele leven aan zijn spierkracht en mannelijkheid heeft gewerkt, te voorzien van borsten? Die man moet ballen hebben. De ‘chirurg’ dan wel te verstaan. Zou de ‘dokter’ er bij zijn geweest toen de patiënt uit de narcose bijkwam? Zou hij de spiegel vast hebben gehouden? Misschien was hij levensmoe en was dit de meest creatieve zelfmoordpoging ooit. Menselijk gedrag zal me altijd blijven verbazen. Zo ook het andere, waargebeurde, bericht in dezelfde krant. Italiaanse politie agenten zagen een auto over de weg slingeren en hielden deze aan. Het bleek dat de man en de vrouw achter het stuur sex probeerden te hebben. De man was 59. De vrouw 70. De eerste associatie die bij me opkomt is de reclame van Bertolli, waarin hoogbejaarde Italianen tot heroïsche acties in staat zijn dankzij olijfolie (zonder Playdough deze keer. Hoop ik.) In elk geval ging de politie er van uit dat het stel niet getrouwd was, want (ik verzin dit niet) ‘getrouwde mensen doen zoiets niet’. Ik weet het niet. Ik kan me voorstellen dat als je als 59 jarige man getrouwd bent met een vrouw van 70, je er alles aan wilt doen om de relatie weer spannend te krijgen. Dan word je creatief. Dan zijn de mogelijkheden in de slaapkamer op een gegeven moment uitgeput. Vooral als de olijfolie op is.

Geen opmerkingen: